星期二, 十月 13, 2009

陪你们谈天

有时候日常生活中会反映出一些很真实的道理。
比方说,今天早上,我比平常迟了5分钟出门,本来还看到对面巴士站停泊的RapidKl巴士。因此我狠狠的过马路,只是还没到时,它却开驶了。原本以为塞车的马路能给我一线希望,所以我还是不顾一切,很狼狈的从后边追着它。只是它却没有回头望望我,还很突然的走了捷径,然后把我抛得远远的。眼看就在眼前了,但是我却追不上了。而追不到了,我只能默默的走回原本的车站,只好锤锤脚里的酸痛,还有错失的遗憾。然后,差不多另外一个5分钟,另外一辆RapidKl巴士从远处渐渐浮现眼前了。

今天弟弟考完试了。电话里听他说话都很轻松了。没办法,身为哥哥要常常鼓励弟弟,所以得观察他们做了什么,每次都好像是训话般,哈哈!

我还蛮喜欢和家人对话,尤其是觉得寂寞的时候。所以我还偶尔会找找爸爸,或则婆婆。最喜欢在他们心情好的时候听他们的问候,再说些家里的近况。虽然都不会谈很久,不过却有种-还有人慰问的-安抚感。

其实人与人之间的关系可以很简单,只要不要把负面的东西传达给别人,就算无法传达快乐的讯息,也可以很平静的谈谈天。因为我以前总是让我的朋友(form4/5)觉得我时常都不开心,然后我觉得他们好像也会厌烦的,就算再怎么关心,好像也是等于零。

Ok,就说到这里咯。我只是今天很有感觉。
各位亲爱的读者朋友,对不起了,我知道文字都是无趣的东西,还是比较喜欢看照片是吗?现在没有心情。哈哈!相信没有多少个可以读完,还是带过的那种。不过我就是喜欢在这属于我的空间的地方哈拉。

没办法!谁叫我是作者。这里就是我做主。
“老公”。晚安!

7 条评论:

匿名 说...

wa..who is lao gong?so weird de?haha..form 4/5?counsel each other la..it is a growing up process ma..think bk of cz feel funny n childish la.but that is who we are during that age hehe..
-charlene-

匿名 说...

A fresh and clear new look, but too formal la...goodnight for tonight,laopo..haha, sleep tight tight and sweet dream ya, dun miss the bus again tomorrow yo.*gosh,it might be too over! wakaka~~^^

匿名 说...

老婆,晚安!

匿名 说...

安安咯,娘子!

匿名 说...

hey, how many darling you have?

applegate 说...

okay..now all my readers are anonymous. Haha:p I can guess the person by his/her time of leaving comments. However, with more than 3 anonymous, I can barely tell who is who lo. =.= Pls leave me some clue next time. Hehe! Anyhow, much appreciation for you who read tru the long long text. :)

applegate 说...

charlene,
It's another secret:p hahaha!
Form 5..that was 4 years back. Recalling those days really reminds me of meaningful events that had shaped us, to what we had become this day. We were young. haha:p

Anonymoussss,
Not much time to do a new theme, just selecting a template originally from the "blogger". That's why it's quite formal! haha:p But it's easier to read coz the font is bigger, especially when going tru smth long!

It really suprised me for so many "lao gongs" emerging from nowhere. Haha:p So good nite everyone:)